mihály gábor

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Táncsics börtön, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Miután az amerikaiak visszaadták a volt Táncsics börtön épületét, október 6. alkalmából 2 napig meg lehetett tekinteni. Ezt az alkalmat én is megragadtam és hétfőn meglátogattam a helyet. Nagy tömeg volt, ami igen jelentős érdeklődést jelentett…

szalay2 utazási blogjaKecskemét, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Kecskemétre elsősorban a repülőnap miatt (lásd OTT) szoktunk ellátogatni. Legutóbb valamikor decemberben voltam ott, már megkezdődött a karácsonyi kirakodóvásár a parkban, a hó miatt volt egy kellemes téli hangulata…

szalay2 utazási blogjaBécs, Hofburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Bécs egyik legnagyobb látványossága a Hofburg. Ráadásul belvárosban van, így akár gyalog is könnyen megközelíthető. A magját alkotó középkori várat a 13. században építették, és 1283, vagyis I. Albert német király…

szalay2 utazási blogjaKassa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Érdekes a helyzet Kassával, mivel igen sok helyen voltam már Szlovákiában, de Kassa és környéke valami miatt mindig kimaradt, pedig volt, hogy csak 15-20 km-re voltam tőle. Most egy igen érdekes lehetőség hozott ide engem és a feleségemet…

MC BUBU utazási blogjaCsesznek - Vár

Napsütéses, de nagyon szeles időben jártunk erre. A lépcsőkről szinte levitt minket a szél, de a környékbeli táj és a vár szépsége bőven kárpótolt mindezért. A vár belépős, a felnőtt jegy 400 Ft. A vár az 1241 – 42-es…

Tündüs & zo- utazási blogjaFerences templom - Sümeg

Bármely irányból közelítjük meg Sümeget, szemünkbe tűnik a várhegy tetején a festői szépségű vár, mely mintegy királyi korona ékeskedik a város felett. S a hegy tövében ott ragyog szürkésfehér színű falával, barokkos toronysisakjával a ferences templom…

szalay2 utazási blogjaFülek vára (Fiľakovo), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Somoskő felől csak egy ugrás Fülek vára (várromja, már megint egy rom! nagyon sok van belőlük ezen a környéken, néhány elég nehezen elérhető. Mind vagy tönkrement, vagy felrobbantották a sógorok). Ennek a várnak…

szalay2 utazási blogjaMünchen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Svájc felé menet két éjszakát a városban töltöttünk, napközben a Schlosspark Nymphenburgot (lásd OTT) és a Botanischer Gartent (lásd OTT) néztük meg, csak mindkét nap kora este mentünk be a városba. Tetszett is meg nem is…

szalay2 utazási blogjaSzeged, Ferences templom és kolostor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A Füvészkert mellett egy másik kellemes meglepetés volt (ellentétben a Dómmal) ez a templomegyüttes. A Szegedi pályaudvartól nincs messze, de tulajdonképpen a belvárostól is csak úgy 20 percre van gyalog. Az 500 éves…

szalay2 utazási blogjaDég, a Festetics kastély és a parkja, SzG3

Ezt a helyet már korábban kinéztem magam, de valahogy mindig kiesett az útvonalaimból. Most végre meg tudtam nézni, bár így utólag kiderült, egy kicsit korán. Ez mindösszesen csak arra vonatkozik, hogy egy…

szalay2 utazási blogjaKöpcsény (Kittsee), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Egyszer Pozsonyból mentem Bécsbe, ekkor mentem át Köpcsényen és ha már ott voltam, akkor megnéztem a kastélyt (kívülről) és a parkját. A kastélyban néprajzi kiállítás van, az nem nagyon érdekelt. A park is kicsi…

szalay2 utazási blogjaBesztercebánya, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Besztercebányában az a jó, hogy útba esik jövet-menet, meg persze szépen rendbe hozták. Itt érdemes egy fél napot eltölteni. A főtéren sok kiülős étteremmel, jó konyha. Néhány szó a történelméről: Már a kvád törzsek…

szalay2 utazási blogjaAlcsútdoboz, az Alcsúti Arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre eljutottam olyan helyre is mostanában, amit még nem tettem közzé. Az arborétum azért is kedves nekem, mert még egyetemista koromban én végeztem el a geodéziai felmérését, mivel még egy normális térképük se volt…

szalay2 utazási blogjaIkervár, Batthyány kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Már többször átmentem ezen a községen, de csak most volt időm megnézni ezt a kastélyt. Ezzel sikerült az egyik legrondább kastélyt megnéznem, amit eddig láttam. Semmi kecs, semmi báj, olyan mintha egyre kisebb dobozokat…

MC BUBU utazási blogjaBalatonvilágos - magaspart

A kilátás innen gyönyörű a tóra, télen-nyáron egyaránt, és mivel a téli Balaton látványában még el voltam maradva, mindenképpen útba kellett ejtenem ezt a vidéket. Balatonvilágos fiatal község, 1961-ben alakult Balatonfőkajár területéből…

Oszd meg ezt a keresést: mihály gábor